tirsdag 18. februar 2014

Vårruller - billig og enkelt!


Idag ble det vårruller til middag. Må innrømme at jeg slet litt med dette i starten (jeg skjønte jo ikke at jeg ikke måtte fritere de i olje!). Første gangen jeg prøvde meg på vårruller endte det med at jeg slengte resten av fyllet i frysern og ga opp. Så jeg tok opp fyllet igjen fra fryseren (riktignok et par uker *kremt* måneder etterpå), og prøvde på nytt idag.

Det jeg brukte var:
1 Gulrot
1/2 Kålhode
1 liten Løk
2-400 gr kjøttdeig (den typen du vil)
Nudler
salt og pepper
i tillegg trenger du vårrull pastry eller rispapir (jeg brukte rispapir). Dersom du vil ha den virkelige crispy vårrullen er nok det beste å bruke pastry.

Som tilbehør hadde jeg litt soyasaus, søt chilisaus og litt salat.

Kok opp nudler og sett stekovnen på 225 grader. Rasp opp gulroten, kålen og løken. stek alt sammen med kjøttdeigen og smak til med salt og pepper. I tillegg er det godt med en ss soyasaus oppi blandingen når den stekes. Fukt rispapiret i en bolle med vann til det er bløtt.
 Legg rispapiret på et vætet håndkle. Plasser fyllet nederst på papiret og la det være igjen 1/4 del på hver side av rispapiret ved siden av fyllet.

 Rull papiret over fyllet en gang, og brett inn kantene.



 Fortsett til alt papiret er rullet opp.


Stek vårrullene på et stekebrett med litt olje på 225 grader i ca. 25 minutter.


Som dere kanskje ser, er ikke det å rulle vårruller min sterkeste side.. De ble gode når de var stekt da!
Under ser dere tilbehøret.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar