tirsdag 25. februar 2014

Bakt potet

(glemte å ta bilde av min egen mat, så jeg har lånt dette fra denne bloggen )

En av de beste gourmet-rettene man kan spise som student er bakt potet. Poteter er kjempebillige, og man kan ha oppi omtrent hva som helst. Mine bakte poteter består som regel av en basis av skinke, mais, og ost, også fyller jeg på med andre ting jeg har i kjøleskapet.
Jeg har ofte oppi litt bacon, mitt egne Kryddersmør litt saus, og kanskje noe kjøtt (svin, eller okse) og brokkoli ved siden av (ikke nødvendig).

Det eneste du gjør for å bake poteter er å pakke de inn i aluminiumsfolie, og sette de inn i en forvarmet stekeovn på 225 grader i en time - halvannen (kommer an på størrelsen på potetene). De er ferdige når gaffelen glir lett gjennom poteten uten motstand.
Obs: hvis du ikke har aluminiumsfolie går det helt fint, eneste forskjellen er at den ytterste delen av poteten får en hard skorpe, og kan bli litt brent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar