søndag 2. mars 2014

Pytt i Panne - Restemat #1


Pytt i Panne er en av de enkleste og billigste rettene man kan lage. Du kan ha i hva du vil, så lenge man har basen med poteter. Tilberedningen tok 10 minutter, men dersom du bruker ferdig kokte/bakte poteter blir tiden kortet ned.

Jeg pleier å kutte noen poteter i terninger, gjerne de du kokte til middagen igår, og steke dem i pannen til de er møre og gjennomvarme. Jeg steker dem oftest i kryddersmør, men det er like godt å krydre dem for seg og bruke olje.























Mens potetene stekes kutter jeg opp det andre jeg vil ha i. Det kan være hva som helst. Denne gangen var det rester fra bakt potet.

I tillegg til vårløk, purre og sjarlottløk, hadde jeg i noen stekte pølsebiter og litt bacon fra middagen i forveien.
Resultatet ble supergodt og passer fint enten det er middag, frokost, lunsj eller kvelds.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar