mandag 28. april 2014

Supergod og SUNN frokost!

Mandager er ikke alles favorittdag, men den kan jo gjøres til det! Jeg liker å unne meg litt ekstra kos hver dag, og liker å late som at det er litt helg hver dag. Denne frokosten kan ordnes dagen før, og da bare steker du opp de ulike ingrediensene i litt olje dagen etter. Så tar det ikke lenger tid enn vanlig å lage frokost. Dersom det finnes en mikrobølgeovn på steder der du jobber/studerer, er dette den perfekte lunsj også, med alle vitaminer og mineraler man trenger på en vanlig mandag.

I Blandingen har jeg:
Litt Purre, noen poteter, rødbeter, persillerot og vårløk. I tillegg hadde jeg en halv boks bogskinke.

Jeg skjærte poteter i terninger og lot de steke i pannen, mens jeg skjærte opp resten av grønnsakene. Du kan ha de i så store biter du vil, men jo mindre jo kortere steketid. Bruk olje når du steker det, som krydder hadde jeg litt aromat og pepper. I tillegg hadde jeg i litt salvie fra urtehjørnet mitt på kjøkkenet, men det er ikke nødvendig.
OBS: Gravide eller ammende må ikke spise salvie da det hemmer melkeproduksjon.


Server med litt brød til, eller alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar