mandag 5. mai 2014

Urtepoteter som tilbehør til middagen

Som dere vet er jeg en stor fan av bruk av urter i matlagingen. Idag laget jeg urtepoteter, og det ble fantastisk godt!


Ingredienser:

1 håndfull oregano
1 håndfull persille (bedre med for mye enn for lite - gjelder også oregano)
8  små poteter
1/2 rød chili
salt og pepper
olje til steking
Dersom du har flere urter som kan passe, blir det bare bedre om du har i mer!

Jeg satte ovnen på 200 grader og varmluft. Så tok jeg en ildfast form og dekket den med bakepapir. Jeg vasket potetene, og skjærte dem opp i terninger. Så hadde jeg terningene i den ildfaste formen, og krydret med salt og pepper. Så hadde jeg litt olje over potetene (ca. 4ss). Jeg finhakket så urtene og hadde disse over potetene. Chilien ble skjært opp i små biter som ble strødd over til slutt.

Potetene sto i ovnen i 10-15 min til de var gyldne og Voilà! Fiks ferdige urtepoteter!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar