tirsdag 12. august 2014

Potetsuppe med fisk

Denne oppskriften er så god, og veldig enkel om man kommer hjem sliten fra en lang dag på arbeid/skole. Man har som regel noen poteter liggende, og fisk har man kanskje i fryseren fra en heldig fisketur tidligere på sommeren? Da jeg laget dette sist brukte jeg laks, men bruk den fisken du vil. Det meste av fisk passer til denne oppskriften.

Ingredienser:

10 Poteter
Vann
Smør
1 fløteputt
1 Purre
1 filet av fisk pr. person
gressløk
salt
pepper

Fremgangsmåte:
Start med å kutte opp purren. Stek purren i litt smør i en kjele.
Skjær potetene i terninger og fyll med vann så det dekker potetene.
Ha potetene og vannet i en blender og bland inn en fløteputt.
Kutt i mellomtiden opp fisken i terninger. Ha så alt i tilbake i kjelen sammen med purren, og kok opp. Mens suppen koker steker du fisken lett. Når suppen er kokt opp, og fisken stekt har du gressløk, salt og pepper og hva ellers du måtte ønske deg av urter (Dill er og godt å ha over på slutten) i suppen. Så er den klar for servering.
Ha suppen over i en skål, og ha over litt av den stekte fisken og litt urter.
Så er det klart for å nytes!

Kameraet mitt valgte å avslutte litt tidligere enn jeg hadde tenkt denne dagen så jeg har ikke et bilde av den ferdige suppa. Hvis du får problem med at suppa likner mer på potetstappe enn på en suppe, så ha du bare i litt mere vann når du koker den opp :)
Husk å smake til med salt og pepper!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar